De flesta är väl vid det här laget rätt välbekanta med bananpannkakor. Så smidigt att bara mixa ihop banan och ägg och sen steka. Jag har även experimenterat en hel del med denna fantastiska anrätt. Det finns fantastiska recept som innefattar såväl diverse nötmjöl samt kokosmjölk vilket blir supersmarrrigt! 

Men i veckan ramlade jag över ett recept med liknande ingredienser och tänkte att det också är något jag måste prova, nämligen Bananscones! Jag lagade dessa i söndags och lade upp en bild på min Instagram och märkte att nog fler var fascinerade av detta, så liks bra att jag skriver upp det här med :)
 
Detta behövs till ca 3 scones:
1 mogen banan
1 ägg
1,25 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosmjöl
1 tsk bakpulver
En nypa salt
 
Sätt ugnen på 200 grader. Mixa först bananen och ägget i en mixer/matberedare. Tillsätt därefter alla torra varor och mixa ihop. 
 


 
 
Smeten ska vara så pass fast att den inte flyter ut när du klickar ut den. Beror ju lite på storleken på banan/ägg. Min var lite rinnig så jag tillsatte lite extra av mjölen. 
 
 


 
 
Klicka ut tre högar på ett bakplåtspapper och grädda i ugnen i ca 10 minuter eller tills de börjat få färg. Klart! Är med valfria goda pålägg!
 
 

Et voila! :)
 


Kommentera

Publiceras ej